2017. február 26., vasárnap

#bookworm

Milyen érdekes az emberi természet. Sosem szűnik meg, hogy egyik ámulatból a másikba esem. Például a hobbi is lehet stresszforrás. Ez a legújabb felfedezésem. A bloggerkedés is hobbi. Nekem. De, van az a szőke lány, aki nem tud sminkelni, na neki nem hobbi. Érdekel e, hogy úgy kap MAC rúzsokat, hogy tök béna? Vagy leszarjam? Mi a helyes hozzáállás? Ez itt a kérdés...
Bloggolással kapcsolatban újra és újra felmerül bennem a kétség, minden kétség. Van e értelme? Érdekeljen, hogy kik és hányan olvasnak? Vagy elég e az, hogy a magam gyönyörűségére írok? Hogy elég időt töltök e vele? Vagy túl sokat? Pont eleget? Mennyit költök a hobbimra? Ez túl sok vagy túl kevés? Vagy, ha nem akarok költeni rá, csak észszerű keretek közt, akkor mennyire van értelme, mert nem fogok újdonságokat bemutatni? Stressz és stressz. Döntések, döntések.
Egyetlen egy hobbim van, amit stresszelés nélkül tudok élvezni, ez pedig az olvasás. 
Azt olvasok, amit akarok, nem érdekel, hogy vannak mások szerint kötelező darabok. Az sem érdekel, hogy éppen mi a menő. Nem követem, hogy mi az aktuális sikerkönyv. Nem stresszelem magamat, ha nincs időm, kedvem, alkalmam olvasni. Megvárnak a betűk, a történetek. A költség részét is a minimumra csökkentettem. Könyvtár. Imádok könyvtárba járni, nagyjából egy, másfél könyv árából egy teljes évig lehet a Szabó Ervin Központi Könyvárba járni. És a központi könyvár a város egyik legszebb, leghangulatosabb, legotthonosabb és legjobb helye...szívszerelmem. 
Mit olvasok? Krimiket, fantasyt, horrort, vidám könyveket, néha egy-egy romantikus történet is elém kerül. Stephen King a legjobb kortárs író. És szerencsére az egyik legtermékenyebb kortárs író is. 

Amikor, nincs új Stephen King könyv, akkor átlapozom az összes meglévő Marie Claire magazinom és könyv kívánságlistát írok az irodalmi ajánlójuk alapján. Nagyon pipec wishlistem van, amit a LifeBookomban jegyzetem fel.

 Egy pipa most, mert Jonas Karlsson A számla című művét olvasom. Érdekes. 


Mi van, ha nem kölcsönözhető a megkívánt könyv? Szerintem, egy értelmes, okos ember feltalálja magát több ezer könyv társaságában... :-) Egyik kedvenc tevékenységem, hogy bármit leemelhetek a polcokról és valamelyik kényelmes fotelben beleolvashatok és minden előzetes ismeret nélkül megkedvelhetek egy könyvet, egy írót. Így fedeztem fel magamnak Fred Vargast vagy Juan Pablo Villalobost. 
Nem hajt a birtoklási vágy. Nem kell, hogy az enyém legyen minden könyv, amit valaha olvastam, nem is tudnám hova tenni. Védett vagyok. Persze, vannak olyan történetek, amiket muszáj többször feleleveníteni. Legutóbb Dan Wells sorozatgyilkos trilógiája került a polcomra, mert hihetetlenül jól megírt, érdekes és okos írásnak tartom. 
G-napokon szoktam könyveket venni, mert spórolok az egyéb hobbijaimra ... :-) 

2 megjegyzés:

  1. Haha sejtem kire gondolsz. :D
    Én múltkor láttam, hogy valaki 20 olvasóval kapott egy szép nagy pr csomagot, szóval már semmi nem lepődöm meg. :D Kár ezen stresszelni, csináld azért mert szereted. ;)
    A nem vagyok sorozatgyilkost imádtam. Filmben is nagyon jó.
    Én most az American Assassin könyveket olvasom újra, mielőtt még kijönne a film meg elérné a hype.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. konkrétan kloéra gondolok...persze nem keresem a videóit, csak néha az arcomba tolja a youtube...
      Sorozatgyilkos filmet nem láttam, de tervben van :-) American Assassin? Ennek utána járok!!! Köszi :-)

      Törlés