2017. május 15., hétfő

London haul and other shit

London! Imádom a várost, a nyüzsgést, a rengeteg embert, a rengeteg szín, az igazi multikultit. Egyszer mindenkinek meg kell tapasztalnia, milyen egy igazán órási nagyváros. :-) 
Kezdem azzal, hogy mit vettem. :-) A legjobb rész. Próbáltam spórolni a hellyel, mert ezer éve sikerült az ebayről beszereznem Mary-Kate és Ashley Olsen illatokat, egyszerűen imádom mindet, de Magyarországra nem szállítottak, így ezer éve egyik ismerősnél pihentek a parfümök. Őket feltétlenül haza akartam hozni, a szigorúbb határellenőrzés miatt, nem mertem nagyon partizánkodni a milliliterekkel, így óvatosan vásároltam. Meghaltam volna, ha ki kell dobni valamelyik drágaságomat. Egyben hazaértünk!! :-)

Nem tudom miért, de álmom volt a helyi MarieClaire beszerzése, itthon messze ők a legkedvesebb újságom. Az angol változat is intelligens és tartalmas, ráadásul egy St. Tropez gradual tan is volt mellé csomagolva, Köszi!

Számomra, nem létezik olyan, hogy elég sminktojás, így  Real Techniques Miracle complexion sponge (2db!) is jött velem. Egyelőre nagyon tetszik, rohadt jó az alakja, finom puha lesz nedvesen, igazán jó vele dolgozni.

Ki akartam próbálni a Soap and Glory termékeket, ezekből utazóméreteket vettem. Jobb lett volna a reptéri Bootsban teljes kiszerelést venni mindenből, mert szuper illatuk van és imádom!! Clean on me tusi, Hand food kézkrém és testvaj.

Sleek On the Horizon paletta: nem tudom, hány milliószor írtam már le, hogy egyszerűen megveszek a meleg színekért és ez a limitált paletta főleg ilyen árnyalatokat tartalmaz. Úgy látom, hogy sikerült megteremteni az egyensúlyt, mert az élénk színek mellé kerültek matt satírozó színek illetve gazdag sötét színek is. Remélem, hogy rengeteget fogom használni.


Urban Decay Naked basics2 paletta: ha valamire lehetett volna fogadni, akkor arra, hogy soha nem fogok UD Naked basics palit venni...és lám mégis. A reptéri duty freeben nézelődtem és csak úgy belenyúltam a teszterbe. Ahh! Eszméletlenül finom, "szinte krémes" matt szemfesték, amit kb. minden sminkhez lehet használni, széleket satírozni, a mélyítővonalba. Igazából, még egy színeket szerető embernek is tök jól jön ez a pali, mert minden sminkhez fel lehet használni, hogy egybe rántsa a színeket. Szóval, azt hiszem hívő lettem. Egyáltalán nem bánom, hogy megvettem. Sőt!!

Primarkaban akartam még nézelődni, de cipekedni viszont nem nagyon, így csak egy nagyon finom illatú gyertya jött velem. Persze, szokás szerint fel tudtam volna vásárolni a fél üzletet...:-) 
Világjáróknak jótanácsok, tapasztalatok! 
Repjegy, utazás:
London egyértelműen az a távolság, ahol rengeteg időt lehet nyerni a repüléssel. (Gondolok itt arra, hogy például Olaszországba menet nincs ekkora időnyereség. Repülőút mindennel együtt nem sokkal kevesebb, mint kocsival menni.) A repülési idő 2 óra 25-30 perc oda, visszafelé nagyjából kettő óra. (Nyugatról kelet felé haladva a repülés kevesebb időt vesz igénybe, ki nem találnád, de az uralkodó széljárás miatt. Keletről nyugatra haladva szembe szél van végig!! Földrajz 1/1 :-) Repjegyet indulás előtt kb. másfél hónappal lehet a legolcsóbban megvenni, ilyenkor tízenXezer oda-vissza. Mindegy melyik légitársaság, sajnos az összes reptér elég messze van a várostól. PROTIPP: érdemes megvenni a transzfer jegyet online, mert óriási a tömeg!!! Hihetetlen sorok vannak mindenhol!!! Lutonról 12 font körül van a vonat transzer ára, ami a St. Pancrasra hoz be, ez szuper kiindulási pont a városnézéshez, olyan 30 perc a menetidő. (Pl.: Kings Cross és a 9 és 3/4 vágány a szomszédos épület...)
Pénzváltás:
Ha teheted, akkor kártyát használj és ne válts pénzt, több okból is. Egyrészt bankjegy csere van az országban. A régi, nem plasztik 5 fontosokat már nem fogadják el! Lassan a 10 fontosokat is cserélik!! Én például régi ötöst kaptam az itthoni pénzváltónál, amit szó nélkül cseréltek a helyi bankban, de tényleg ne akarj ezzel szöszölni. Másik! Mindenhol preferálják a kártyás fizetést! A legtöbb automata nem fogad el érmét, bankjegyet, csak kártyát. Pl.: jegyautomaták vagy Oyster card automaták egy csomó helyen!
REPTÉR!!!!!:
Iszonyatosan fontos, hogy Budapesten kifelé menet nem kell több időt rászánni, mint egyébként. Nagyjából egy bő óra elég, hogy átjuss a check-inen, shoppingolj a duty freeben, meg minden folyó ügyet elintézz...kényelmesen, sőt még unatkozni is fogsz. DE!!!! Kinti reptéren, akármelyikre is érkezel hihetetlen sorokra számíts. Személyi igazolvánnyal is lehet utazni, de az új e-útlevéllel előre vesznek, sokkal rövidebb a várakozási idő. Legalább 50-60 perc az ellenőrzésen átjutni, folyamatosan sorban állva és még csak nem is kedvesek a határőrök. (Mondjuk nem dolguk, de attól még lehetne...) Nekem legutóbb, több mint egy óra volt a leszállástól a reptér kijáratig az út. Borzasztó volt! Hazaérkezve is sorokra kell számítani, mert itthon is ellenőriznek. Aki, utazott már repülővel a Schengen-övezeten belül, az tudja, hogy tényleg szabadon lehet járni. Na, ez nincs UK és EU közt már most sem, mert UK nem tagja a schengeni megállapodásnak. Ez időben sokat számít!
Közlekedés:
Iszonyatosan drága! Nekem egy nap alatt elment majdnem 40 fontom a közlekedésre, még úgy is, hogy egy csomót gyalogoltunk. Big Ben és a Trafalgar Square sétatávolságban. Trafalgar és Buckingham Palace sétatávolság. Tower, ide pedig érdemes hajóval menni. Kényelmes cipő és hátizsák must have!!!
Nem akartam elvenni senki kedvét, de tényleg érezhető különbség van egy övezeten belüli országba való utazás és egy Londonba való utazás közt. Mind időben, mind bánásmódban. Egyébként a város. az igazi városi embereknek, minden nyüzsijével együtt egy óriási élmény. Szuper újhullámos kajáldák vannak, de a klasszik angol reggelit is érdemes kipróbálni, Az időjárástól nem kell félni, ha esik is, nincs olyan monszun, mint nálunk...öt perc múlva eláll, nyugi! Shoppingolni az Oxford streetet (Marble Arch metrómegállótól) ajánlom. Ha tudsz, akkor már nyitás környékén érdemes a Primark előtt toporogni, főleg turisták vannak olyankor és ez jó :-) Trafalgar tér környékén vannak nagyon jó Superdrug és Boots üzletek, de Boots van pl. a St. Pancrason is, ami elég nagy is. 
London nekem az egyik kedvenc városom, szerintem egyszer feltétlenül nézd meg :-) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése