2012. április 16., hétfő

Ünnep utáni nagyon-nagyon csokis süti recept

Ezt a sütit ünnepek után szoktam megsütni, legfőképp Mikulás meg Húsvét után. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én nem szeretem a csokinyuszit (egyenesen barbárság leharapni szegény kis fejét), nem szeretem a csokimikulást (kannibalizmus!!), így muszáj volt, valamilyen alternatív megoldást kitalálni. Erre jó ez a recept:-)

Hozzávalók:
fél sütőmargarin
fél csésze kristály cukor
2 tojás
3/4 csésze tej
1 teáskanál vanília aroma (vagy 2 csomag vaníliás cukor)
1 és fél csésze liszt
fél csésze édesítetlen kakaópor
1 csomag sütőpor (itt megjegyzem, hogy érdemes drágábban megvenni a Dr Oetker-t, mert ég és föld a különbség)
fél csésze csokidara (vagy 3-4-5-6 csokinyuszi, csokimiki stb.)

Elkészítés:
A sütőmargarint a cukorral együtt felmelegítjük, vagyis olyan 20-30 másodpercig betesszük a mikróba, míg a margarin lágy nem lesz.
Ha túl meleg lett, vagy teljesen folyós lett a margarin, várunk egy kicsit. A tojásokat egyenként belekeverjük. (Emiatt muszáj várni, ha túl forró lett a margarin, mert kicsapja a tojást!).
Jöhet ehhez a tej, a vanília aroma. Keverünk egy párat rajta.
Majd.
Keverés nélkül ráhalmozzuk a lisztet, a kakaót, a sütőport, a csokidarát. Ha minden száraz hozzávalót beleöntöttünk a tálba, akkor lehet egy fakanállal összekeverni a tál teljes tartalmát, de nem kell sokáig kavargatni, nem kell szépen kidolgozni a tésztát!
Kimargarinozott formában sütjük 175 celsius fokon,  30-40 percig, tűpróbával ellenőrizzük.  


Mire észbe kaptam, hogy lehet titeket is érdekelne ez a recept, már csak a maradék várt.....

Felül ropogós, belül puha.... és nagyon finom :-)

 Egészségetekre!! :-)

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki :$és milyen éhes vagyok ... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is nagyoon éheees vagyooook :D :(

      Törlés
    2. Zsuzsi 2012. augusztus. 23. 19:50
      Nem csak jól néz ki, nagyon finom is.:))))))

      Törlés
  2. Áprilisban kiírtam a receptet, azóta többször megcsináltam, csak közben elfelejtettem, hogy honnan ered. De most megtaláltam! Köszönöm, nagyon fini, főleg cseresznyemártással!

    VálaszTörlés